reklama

som stará škola v šetrení????

Všade sa píše ako vykorčuľovať v dnešnej dobe z nedostatku peňazí, z dlhov a celkovo, ako vystačiť s nimi. Samozrejme, nikto sa nenarodil aj s návodom. Nikto z nás nevedel v začiatkoch ako na to. V začiatkoch mám na mysli, obdobie našej prvej výplaty, budovania si našej prvej domácnosti. Vyrastala som v rodine, kde to s odretými ušami prechádzalo od výplaty k výplate. Hovorí sa, že rodina v ktorej vyrastáme má na naše správanie veľký vplyv. A teraz neviem, či v dobrom slova zmysle, alebo v zlom. Ja som dávala dôraz na poučenie sa. Vzala som si teda príklad ako by to nemalo byť. Teraz čakáte, že aká som ja len šikovná. Vôbec nie. Prvé roky to bolo o míňaní s heslom: nejako bolo, nejako bude! V čase zakladania rodiny som si to so sebou samozrejme priniesla. A kde som bola??? No presne tam, kde moji rodičia. Prišli deti, a prišli aj dni rátania posledných drobných. Nikde som nevidela blikajúcu kontrolku: STOP. Kolotoč sa točil a ja v ňom bez zastavenia. Ako to už na kolotočoch býva, aj mne sa z toho točila po pristátí hlava. A bola by sa točila hádam až do dnešného dňa. No ako som písala vyššie, vzala som si, aj keď neskôr, príklad ako to robila moja rodina k srdcu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Sú dni, keď chcete niečo zmeniť. A dni, keď to aj naozaj zmeníte. Našla som si spôsob. Prevádzka domácnosti je ako viesť malý hotel. Veľa rokov som mala tú česť, byť v skutočnosti prevádzkarkou rodinnej turistickej ubytovne. Bola to obrovská škola. A vtedy to prišlo. Prečo to, čo som robila v profesionálnom živote nepreniesť aj do súkromia. Samozrejme len to dobré. Chaotický a v celku bezstarostný život na horách, by sa nemal podobať na bežný život.

Začala som si svoj život obálkovať. Pekne postupne, týždeň po týždni. Najskôr mi to pripadalo ako zabíjanie času. Príjem, výdaj, kde koľko na stravu, handri, handričky. Sem tam pivko, posedenie s priateľmi. Veď to poznáte. Všetky bločky do jedného. Aj obyčajný výber z bankomatu zaznamenaný na potvrdenke sa pekne usalašil v obálke. Po týždni som vybrala z obálky rozdiel. Nespomenula som, že v tých bielych " schránočká" ako ich ja nazývam, mám uložené aj peniaze . Rozdiel vidím hneď. Viem koľko mi treba doplniť a na druhej strane spätne sa vrátiť, čo za somariny sa kupovali. Nemuseli sa!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po roku ich z krabice na topánky vyberiem a ponúknem rodine, či si to nechcú prezrieť. Pri tej kope sa nikomu nechce. A tak na začiatku roka zavediem novú krabicu.

Aká je výhoda takého archivovania??? No hneď niekoľko.

1. Máte prehľad.

Raz mal manžel "svoj" deň a vypustil na mňa spŕšku kritiky, že kde sa nám tie eurá len míňajú. Ja na neho: "Ak chceš tam sú obálky," myslíte, že tam ide pozrieť???...Vôbec.

2. Býval u nás pár mesiacov brat. Najskôr súrodenecká láska a neskôr to prerástlo do slovnej bitky. Ja som kúpil toto, urobil som takýto nákup. No hrôza. Ja som s kľudom anglickej dámy, vytiahla obálky, roztriedila bločky a nemal ani len šancu zostať víťazom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Tento bod, nadväzuje na prvý.

Ak si za veľmi ťažko ušetrené peniaze niečo kúpim, som skrátka maniak na výpredaje:-) a sekáče, tak to viem pomocou obáločiek poriadne kamuflovať. Nastupuje otázka kde sú eurá a samozrejme aj hneď moja odpoveď: "Ak chceš tam sú obálky":-))

P.S. Ja len sladko dúfam, že si manžel niekedy tie obálky naozaj neprezrie. :-)) Prajem Vám príjemné posledné dni prázdnin a za ušetrené peniaze, ktoré ste neminuli na dovolenku, krásne míňanie na školské potreby vašich ratolestí.

Lívia Bogáňová

Lívia Bogáňová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem. Som mamina dvoch skvelých synov a normálna komunikatívna bytosť. Milujem vôňu kníh, novín a časopisov. Držím sa hesla: človek môže mať čo len chce, len v tom musí mať jasno. Ja jasno mám a preto idem za svojimi snami..snáď ich raz dobehnem:-))) Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPeniazeDetiVzťahy - rodinaNázorpoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu